טיפים לבית

השיטות היעילות ביותר לניקוי ספות

במרכז הבית, בלב ליבו הפועם של הסלון שבו אנו אוהבים להתרכז ולהעביר את הזמן בנעימים נמצאות הספות שלנו

הן תמיד שם בשבילנו: לאחר יום עבודה ארוך ומתיש שכל מה שאנו רוצים לעשות זה להזרק ולהרים את הרגליים, כאשר אנו רוצים לראות סרט או סדרה שאנו אוהבים, או בזמן שאנו מארחים את המשפחה או החברים. אין ספק כי הספות שנמצאות בסלון שלנו הן סופר חשובות לאווירה הביתית שחלה במקום המגורים שלנו.

אחד הפרמטרים לקניית ספה חדשה הוא כמובן סוג הבד, והאם הוא ניתן לניקוי. כולנו רוצים לשמור על הספות שלנו נקיות ובעלות מראה חדש עד כמה שניתן, כיוון שמן הסתם מדובר בפריט לא זול במיוחד. אם כן, ישנם בדים רחיצים, וישנם כאלה שלא – על כל מקרה שלא יבוא, הנה מספר טיפים לניקוי הספות באופן עצמאי (ואל תדאגו, זה לא כזה קשה כמו שאתם חושבים).

לפני שנתחיל בשיטות המומלצות לניקיון הספות, חשוב להכיר גם טיפים שיעזרו לכם לשמור על הספות שלכם נקיות, על מנת שלא תצטרכו אפילו להגיע לתהליך הניקוי:

  1. התייחסו בעדינות אל הספה שלכם. היא נועדה לפנק אתכם ולהיות שם בשבילכם, וגם, שילמתם עליה לא מעט כסף. הקפידו לא לאכול על הספה, לא לעשן כאשר אתם יושבים עליה, ואפילו מומלץ לא לשבת על הספה ללא חולצה. כל הדברים הללו עלולים לגרום לכתמי שומן וריח לא נעים לספה שלכם.
  2. כאשר אתם מנקים כתם קטן או לכלוכך נקודתי, הקפידו לא לשפשף את הבד יותר מידי על מנת לא לגרום לשחיקתו, לירידת צבע או לסדקים בעור.
  3. מידי פעם, כאשר אתם מנקים את הבית, תוכלו להעביר מטלית לחה או שואב אבק על גבי הספה על מנת להבטיח את ניקיונה באופן תמידי.
סלונים מעוצבים
יש לנקות את הספות פעם בחודש לשמירה על מראה חדש

ניקוי ספות בד

שלב א – שאיבה – לפני תהליך ניקיון הכתמים, מומלץ להעביר שואב על גבי הספה, על מנת לשאוב ממנה את כל הלכלוכים הגסים והחיצוניים.

שלב ב – ירידת צבע – מומלץ לבדוק תחילה האם צבע הבד חזק מספיק ועמיד לתהליך הניקיון. תוכלו לבדוק זאת באמצעות ריסוס חומר הניקוי במקום נסתר בגב הספה ולראות האם הצבע אכן נשאר או דוהה.

שלב ג – רססו חומר ניקוי ייעודי על הספות ובעיקר על האזורים המוכתמים והמלוכלכים. חכו מספר דקות שהחומר ייספג בבד הספה, ולאחר מכן שפשפו בעדינות את הבד ושטפו אותו.

ניקוי ספות עור

למרות שמדובר בספות עור, שעליו פניו נחשבות כקלות לניקוי, מומלץ לבדוק האם סוג העור של הספה שלכם אכן מתאים לניקוי ונחשב כעמיד בפניו.

שלב א- שאיבה – גם במקרה הזה מומלץ להתחיל בשאיבת הלכלוכים הגסים מהספה, ואף למחמירים לרכך מעט עם מים חמים וסמרטוט.

שלב ב – חומר ניקוי – השתמשו בתמיסה או משחה ייעודית לניקוי ספות עור, ובעדינות הברישו אותה על גבי הספה ונגבו את העור. מדובר בתהליך שמומלץ לבצע בעדינות, איטיות וסבלנות רבה כך שכל מקטע של הספה יקבל את תשומת הלב הראויה לו.

שלב ג  – שימון העור – שימון העור נועד על מנת להזין את העור ולהעניק לו חיות ברק ושומן שהוא נחוץ לו, ומעבר לכך מעניק לעור עומק ואחידות. בגדול – שימון העור יעניק לספה שלכם מראה חדש כאילו הרגע קניתם אותה.

 

טיפים חשובים שכדאי מאוד לדעת לגבי ספות בד:

  1. לא מומלץ להרטיב ספות בד באופן עצמאי, כיוון שההרטבה עלולה להשאיר סימן גדול יותר מהכתם המקורי.
  2. במקרה ולא מדובר בכתמים רציניים, גדולים ומציקים, מומלץ לנקות ספות בד באמצעות שואב אבק בלבד, או באמצעות מברשת ניקוי בעלת שערות עדינות.
  3. כל חומר (ואפילו מים) שאתם מעוניינים לשים על הספה שלכם, מומלץ לבדוק תחילה במקום נסתר בגב הספה. מים וחומרים רבים עלולים לגרום לצבע הבד לאבד מהחיוניות שלו.
  4. אל תנקו את ספת הבד באמצעות חומרי ניקוי חזקים המכילים אקונומיקה או מסיר שומנים, גם אם מדובר בכתמים קשים במיוחד. למרות שהדבר נראה מפתה, במקרים כאלה מומלץ להתייעץ עם מומחה ולא לנסות בעצמכם. זאת כיוון כי חומרי ניקוי חזקים עלולים לגרום נזק לא רק לבד, אלא אפילו גם לרצפה שמתחתיו.
  5. בכל מקרה בו אתם לא בטוחים מה לעשות, תמיד עדיף להתייעץ עם בעל מקצוע, ולא להתחיל לבצע ניסויים על הספה שלכם. מדובר בשיחת טלפון קצרה, שעדיפה בהרבה על לקיחת הסיכון בהריסת הספה.

טיפים חשובים שכדאי לדעת לגבי ספות עור:

  1. ניקוי ספות עור צריך להיות עדין במיוחד כדי לא לפגוע בלכה של הספה או בצבע העור שלה.
  2. אין לנקות ספות עור בעזרת מגבונים המכילים אלכוהול. הם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך לספה שלכם.
  3. מרבית חומרי הניקוי הביתיים לספות עור מכילים חומרים חזקים כמו אקונומיקה, כלור או חומרים כימיים אחרים. על כן, מומלץ לא להשתמש בחומרים אלה, ולרכוש חומרי ניקוי המכילים חומרים וכימיקלים אחרים שפחות מזיקים לעור.
  4. לא מומלץ לנקות ספות עור בעזרת ספוג הפלא.
  5. שימון העור – מומלץ לשמן את העור מספר פעמים בשנה, באמצעות חומרי שימון ייעודיים ומתאימים לדגם הספה שלכם. במקרים רבים החברה המייצרת את הספות מייצרת גם חומר שימון מתאים.
  6. כאשר אתם משמנים את ספות העור היזהרו לא לשפוך את השמן באופן ישיר על גבי הספה, אלא על מטלית שבעזרתה תשמנו את הספה.

סוגי כתמים נקודתיים ונפוצים, וכיצד לטפל בהם:

כתמי שומן (חמאה, קרם ידיים, חומרי איפור, וכולי)  – מלאו קערית קטנה במים פושרים, הוסיפו אל המים כף נוזל לניקוי כלים. קחו מטלית נקייה או ספוגית ניקוי ושפשפו בעזרתה את הכתם (בעדינות רבה). לאחר מכן תוכלו לספוג את השארית באמצעות נייר סופג ולייבש את האזור הרטוב באמצעות מייבש שיער.

כתמי דם,רטבים, קפה, קטשופ, שוקולד, בוץ, חלב, ביצים, ואחרים – תחילה, קחו מטלית יבשה או נייר סופג והחלו לספוג את כל הנוזלים שניתן לספוג מהספה. לאחר מכן, ערבבו כוס של מים חמים עם שתיים או שלוש כפות חומץ לבן ושתיים או שלוש כפות של נוזל עדין לניקוי כלים ובאמצעות מטלית נקייה נקו את אזור הכתם.

כתמי מיצי פירות או יין – התחילו בספיגה של שאריות הנוזלים מן הספה. לאחר מכן, מרחו מעט חומץ לבן על אזור הכתם באמצעות מטלית והמתינו שתיים שלוש דקות. קחו מגבון לח (ללא אלכוהול) והחלו לנגב את אזור הכתם בעדינות. לבסוף, ייבשו את אזור הכתם על הספה  באמצעות מייבש שיער.

 

כתמי שתן של חיות מחמד – החלו כמובן בספיגת שאריות הנוזל מבלי לשפשף את אזור הכתם. תוכלו לטפוח קלות על האזור הרטוב ולהפעיל מעט לחץ על מנת "למשוך" החוצה את הנוזלים החוצה מסיבי הריפוד. לאחר מכן, ערבבו כוס מים חמימים עם חומץ לבן ונוזל ניקוי והניחו בעדינות מעל הכתם. שפשפו בתנועות מעגליות עדינות עד לכיסוי מלא.
לאחר מכן נגבו את חומרי הניקוי באמצעות מגבון לח ואז ייבשו בעזרת מטלית נקייה או מגבת נייר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *