השקעות

רוצים להתנתק מחברת החשמל? עכשיו זה אפשרי. הכירו את סינרג'י

הפתרון החכם ליצירת אנרגיה ביתית כובש את העולם, ומגיע לישראל

טרנד האנרגיה הסולארית הוא כבר מזמן לא טרנד. מדובר על מהפכה של ממש, שמשנה באופן יסודי את האופן שבו מייצרים חשמל בעולם. בעבר היו לא מעט שראו בזה עניין חולף, עוד שגעון של מי מאמיני דת האקולוגיה, ה"ירוקים" למיניהם. אבל עם השנים, ועם הטכנולוגיה שמשתפרת, משתנים חוקי המשחק לחלוטין. מה שנחשב לפני עשרים או שלושים שנה כחזון שנלקח מספר מדע בדיוני, הוא היום מראה נפוץ במדינות רבות. הסיבות הן לא רק אידיאולוגיות. אם רציתם להתקין אצלכם בבית מערכת לייצור של חשמל מאנרגיית השמש לפני, נאמר, עשרים שנה, הייתם חייבים להשקיע בכך ממון רב, וכולם היו רואים בכם משוגעים. היום זה בדיוק הפוך. מי שדבק באופציה המסורתית, של הסתמכות על המפעלים המזהמים והבלתי יעילים של חברות החשמל, תוך יצירת תלות מוחלטת במערכת המיושנת שלהם, מוצא את עצמו מפסיד מול מי שבחר להתנתק מן התלות כמעט לחלוטין הזו ולייצר, בפועל, את החשמל בעצמו. בעולם שהולך לכיוון של פתרונות נקיים, יעילים וסביבתיים, המשך השימוש בשריפת דלקים למיניהם לשם ייצור חשמל נראה כמו משהו שאין לו עתיד. השקעה בייצור סולארי בשונה מהשקעה בנדל"ן היא גם נכונה מבחינה מוסרית, וגם מוצדקת כלכלית.

 

מעבר ליצירת אנרגיה עצמאית

איך זה קרה? כמו בתחומי רבים אחרים, הטכנולוגיה הלכה לקראת האנשים. פתאום זה קל, זול ויעיל לייצר את התאים הפוטו-וולטאים, שעומדים בלב מנגנון הפאנלים הסלולריים, וממוצר אקזוטי שנועד רק לנביאים רואי-שחורות, לפתע כל אחד ואחת יכולים להרשות לעצמם לרפד את גג ביתם בפאנלים סולאריים ולייצר לעצמם את החשמל. היתרונות רבים מספור: זוהי אנרגיה מתחדשת, זמינה ונקייה, ויש שכר בצד השימוש בה. חברת החשמל בישראל, כמו מקבילות רבות בעולם, מעודדת למעשה את המעבר של תושבים לשימוש עצמאי באנרגיה סולארית, ובכך להתנתק בעצם מחברת החשמל (כל עוד הם מייצרים די חשמל לעצמם) ולהקל על העומס שגם כך היא מצויה בו. שאלה שעולה תמיד היא, האם בטוח שהחשמל שייוצר באופן ביתי על-ידי אנרגיית השמש יספיק לצרכי הבית? ובכן, בסבירות גדולה, כן. ואם לא – עדיין ניתן לקבל את החשמל שאליו נזקקים מחברת החשמל. לעומת זאת, במקרה ההפוך (שגם הוא אפשרי) שבו החשמל שמיוצר על גג הבית עולה ב"כמותו" על מה שנדרש למשק הביתי, יוזרם החשמל העודף לחברת החשמל וייפתח בעצם מעין חשבון קרדיט של חשמל, שאותו יוכל משתמש הקצה לפדות כאשר יזדקק הוא עצמו לחשמל.

קולטים ביתיים

להגשים את החזון הירוק

חברת סינרג'י (Senergy) פועלת בדיוק לשם כך. היא מאפשרת לכל תושב או תושבת ישראל שרוצה בכך, ושעומדים לרשותו גג או מרחב אחר שניתן לפרוס עליו פאנלים סולריים, להגשים באופן אישי את חזון אנרגיית השמש הירוקה. לחברת סינרג'י (שניתן לקרוא עליה לעומק באתר (senergysite.com עומדות עשר שנות ניסיון והיא התקינה עד כה מאות מערכות חשמל סולארי בישראל וברחבי העולם. ההתקשרות מול סינרג'י לא דורשת כמעט שום דבר מן הלקוח – כל מה שמוטל עליה או עליו הוא ליצור את הקשר הראשוני. נציגיה המקצועיים של חברת סינרג'י יגיעו אל הלקוח הפוטנציאלי, יבדקו אם אמנם המשטח שעליו מדובר רלבנטי להתקנה של פאנלים סולאריים (נדרש לשם כך גודל מינימלי מסוים, ותנאים טכניים נוספים), יתכננו את פרויקט ההתקנה במלואו, יבצעו אותו וידאגו במשך השנים הבאות לכל דרישות האחזקה. הלקוח ייהנה מן החשמל שייוצר על גגו, יצמצם את חשבון החשמל עד למינימום, וייקח חלק במהלך האנושי החשוב ביותר של המאה העשרים ואחת: צמצום הזיהום על כדור הארץ ומניעת קטסטרופה גלובלית.
כמו כן ניתן לראות איך יראה הפרוייקט בסיומו בעזרת הדמיות תלת מימד אדריכליות – הדמיות אלו נוצרות ע"י אדריכלים או מעצבים בעזרת תוכניות הפורייקט ומציגות בצורת תמונות ריאליסטיות איך יראה הפרוייקט בסיומו.

 

אנרגיה סולארית
אנרגיה ביתית – לעתיד טוב יותר

כולם מרוויחים, וגם כדור הארץ

שאלה מתבקשת היא: מה הלאה? האם לאחר שהותקנה המערכת, ופעולות האחזקה שלה מתבצעות כסדרן, לא נדרש מבעלי הבית, אלו שנהנים מאספקת חשמל זולה ונקייה סביבתית, שום דבר נוסף? ובכן, בניגוד למקומות אחרים בעולם, בהם ימי שמש הם עניין נדיר יחסית, בישראל אנרגיית השמש היא שופעת, ולכן סביר להניח שמרגע התקנת המערכת הביתית יכולים יהיו בעליה ליהנות משקט נפשי בנוגע לאספקה שוטפת של חשמל. המערכת עובדת באמצעות מנגנון מתוחכם מאוד של איזון הרמוני, שתוכנן יחד עם חברת החשמל, ודרכו ניתן למעשה לעשות שימוש ביתי אופטימלי באנרגיית השמש. יותר מכך: חברת סינרג'י מבטיחה 25 שנות אחריות למי שיתקין את המערכת שלה בביתו. זוהי תקופת אחריות שאין לה אח ורע בשום תחום אחר, והיא בלי ספק מעידה על רמת בטחון גבוהה ביותר. ואכן, כפי שרואים במקומות אחרים בעולם עם אקלים דומה לזה הישראלי, שימוש ביתי בחשמל סולארי הולך ותופס מקום מרכזי במשק ייצור החשמל, ולא בכדי. באופן נדיר, מדובר על השקעה שאין כמעט איך להפסיד בה, "סיטואציית ווין-ווין" קלאסית, מארבעה כיוונים. זהו רווח גם למדינה (כלומר לחברת החשמל), גם לחברה המציעה את שירותיה (סינרג'י, במקרה זה), גם למשתמש הקצה – את או אתה, וגם לכדור הארץ. למעשה, אין פה אפילו צורך בהשקעה במובן הרגיל. בעלי הנכס רק מאפשרים את התקנת הפאנלים, ומאותו רגע ואילך הם חלק ממנגנון בדוק של ייצור אנרגיה באופן ירוק וחכם. מעטות הן ההזדמנויות שדומות לכך.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *