השקעות

כמה עולה דיור מוגן?

דיור מוגן נחשב לפתרון המגורים המוביל עבור בני גיל הזהב העצמאיים, שמעוניינים לנצל כל רגע בתקופת חייהם החדשה. אבל כמה עולה דיור מוגן ומה צריך לדעת על האספקט הכלכלי?

רגע לפני קבלת ההחלטה הנוגעת למעבר לדיור למוגן, ישנם שיקולים רבים שצריך לקחת בחשבון. החל מההחלטה לעזוב את מקום המגורים הקיים ועד לשאלת העלות של המקום אליו בוחרים לעבור. דיור מוגן הוא למעשה פתרון מגורים שמיועד לבני העשור השביעי ומעלה, שזקוקים לסביבת מגורים תומכת, בטוחה ומעשירה. כזו המאפשרת להם למלא את היום במגוון פעילויות, מייצרת מפגשים עם שכנים בני גילם ועוזרת להישאר פעילים ולנצל כל דקה. 

כל זה, בדירה המותאמת לצורכיהם ולאילוצים הנוכחיים – דירה מונגשת, מאובזרת, נוחה ומותאמת לגיל המבוגר, ללא מדרגות תלולות או סיכונים פוטנציאליים אחרים. כזו שכיף להתעורר בה בבוקר ולהגיע אליה בסוף יום עמוס בפעילויות. אלא שרגע לפני שמתקדמים אל השלב הבא, חשוב גם להבין כמה עולה דיור מוגן. זאת מאחר שהפן הכלכלי יכול להיות השיקול המכריע עבור משפחות רבות.

כמה עולה דיור מוגן?

התשובה לשאלה הזו תלויה בגורמים שונים. מאחר העלות היא תוצר של מאפייני מתחם המגורים, יש לעיין בתנאי המגורים, מאפייני הדירה, המיקום, השירותים המוצעים, החוגים, הפעילויות וכדומה. ייתכן ששני בתי מגורים שנראים דומים במבט ראשון, מציעים תנאי מגורים שונים לגמרי שישתקפו גם במחיר הסופי שיוצג בפני הדייר.

בנוסף, יש לשים לב למסלול התשלום המוצעים. חלק מבתי הדיור מציעים לדיירים מסלול המורכב משני חלקים – תשלום פיקדון חד פעמי ותשלום חודשי שוטף. הפיקדון מעניק לדייר את זכות השהות בדירה, והוא מוחזר עם עזיבת המקום. התשלום השוטף לעומת זאת, משמש למימון כל ההוצאות החודשיות, השירותים המוצעים במתחם, הוצאות החשמל והמים וכדומה. 

בחלק מבתי הדיור ניתן לבחור במסלולי תשלום נוספים, כמו למשל מסלול הכולל תשלום חודשי בלבד – כאשר במקרה כזה התשלום יהיה גבוה יותר. ישנם גם בתי דיור מוגן שמציעים שירותים מורחבים בתשלום נפרד. כך שכל דייר יכול לשלם רק על השירותים שהוא מעוניין בהם. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *